17HS1400, 다고도 이기종 실사영상 기반 3차원 합성전장 구축 및 가시화 기술 개발,
박창준
초록
Texture reconstruction is the last step of 3D reconstruction pipelines that makes 3D geometry models very impressive and beautiful. Once the 3D model is created through structure-from-motion, multi-view stereo and mesh reconstruction, real image based texture is mapped to the models. But it is not easy to generate high quality texture. There are many difficulties cause problems: the large number of input images, their exposure variations, and external illuminance change. The proposed technique is able to generate seamless and high quality textures by view selection optimization and color adjustment.
키워드
3D reconstruction, texture map generation, Texture reconstruction
KSP 제안 키워드
3D Reconstruction, 3D geometry, 3d model, Color adjustment, Map generation, Mesh reconstruction, Multi-view stereo, Texture map, View Selection, multi-view images, structure from motion
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<출처표시방법 안내> 작성자, 저작물명, 출처, 권호, 출판년도, 이용조건 [예시1] 김진미 외, "매니코어 기반 고성능 컴퓨팅을 지원하는 경량커널 동향", 전자통신동향분석, 32권 4호, 2017, 공공누리 제4유형 [예시2] 심진보 외, "제4차 산업 혁명과 ICT - 제4차 산업 혁명 선도를 위한 IDX 추진 전략", ETRI Insight, 2017, 공공누리 제 4유형
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