14ZC1100, 차량 내 무선 센서 네트워크 기반기술 및 지능형자동차 적용 기술개발,
김도현
초록
The Controller Area Network (CAN) is a widely used intra-vehicle communication method for today's vehicles. Nevertheless, despite their simple design and flexibility in interconnecting various automotive components, the cost and weight of accommodating CAN buses increase with the number of devices sharing the bus. In this work, we find that this overhead can be reduced by using wireless technologies for less safety-critical applications. Specifically, we present a prototype wireless platform designed with the target of bridging remote CAN buses to replace the wired connections of today. We empirically evaluate the performance of our prototype installed on a mid-sized vehicle and show that the packet reception and latency performances are suitable for enabling interesting intra-vehicular applications.
KSP 제안 키워드
Automotive components, CAN BUS, Controller area network(CAN), Intra-vehicle communications, Simple design, Vehicular Applications, Wireless technology, packet reception, safety-critical applications
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<출처표시방법 안내> 작성자, 저작물명, 출처, 권호, 출판년도, 이용조건 [예시1] 김진미 외, "매니코어 기반 고성능 컴퓨팅을 지원하는 경량커널 동향", 전자통신동향분석, 32권 4호, 2017, 공공누리 제4유형 [예시2] 심진보 외, "제4차 산업 혁명과 ICT - 제4차 산업 혁명 선도를 위한 IDX 추진 전략", ETRI Insight, 2017, 공공누리 제 4유형
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