ETRI-Knowledge Sharing Plaform

KOREAN

Researchers

연구자 검색
Keyword

Detail

사진

Bae Su Young
Department
Immersive Interaction Research Section
Contact
KSP Keywords
논문 검색결과
Type Year Title Cited Download
Conference
2023 Method for automatically generating esports match highlights based on game screen analysis   배수영   한국e스포츠학회 학술 대회 (동계) 2023, pp.1-8
Conference
2023 Automatic Highlight Generation System that can apply User Preferences   배수영   한국통신학회 종합 학술 발표회 (하계) 2023, pp.1-2
Conference
2022 Automatic Game Highlights Generation Based on In-Game Play Events Detection   배수영   한국콘텐츠학회 종합 학술 대회 2022, pp.359-360
Conference
2021 A Study of Vision Processing on the Heterogeneous Embedded System   이문수   대한임베디드공학회 학술 대회 (추계) 2021, pp.307-309
Conference
2021 PCB Visual Inspection using OpenVX-based vision processing and machine learning   배수영   한국통신학회 종합 학술 발표회 (하계) 2021, pp.1-2
Journal
2021 Trends in Low-Power On-Device Vision SW Framework Technology   이문수   전자통신동향분석, v.36, no.2, pp.56-64
Conference
2020 Study on the processing of image filter acceleration using runtime parallel processing library based on GPU   배수영   한국통신학회 종합 학술 발표회 (추계) 2020, pp.1-2
Conference
2019 Study on Power Energy Efficiency of Vision Processing based on GPU for Embedded Environment   석종수   대한임베디드공학회 학술 대회 (추계) 2019, pp.118-120
Conference
2019 Implementation of CPU/GPU based acceleration kernels on OpenVX Framework for image processing on Embedded H/W platform   배수영   한국통신학회 종합 학술 발표회 (추계) 2019, pp.373-374
Conference
2018 Implementation for OpenCL based image processing kernels on OpenVX framework   배수영   한국통신학회 종합 학술 발표회 (추계) 2018, pp.649-650
Conference
2018 A Game Monitoring System for Supporting AR Game Services on Multiple Areas   배수영   한국통신학회 종합 학술 발표회 (동계) 2018, pp.1181-1182
Conference
2016 Development of the Authoring and Monitoring Tool for Outdoor AR Games   배수영   한국통신학회 종합 학술 발표회 (하계) 2016, pp.1306-1307
Journal
2013 Cloud-Based Gaming Service Platform Supporting Multiple Devices   Kyoung Ill Kim   ETRI Journal, v.35, no.6, pp.960-968 19
Journal
2013 멀티플랫폼 지원 스트리밍 기반 게임 서비스   이동춘   한국정보통신학회지, v.14, no.1, pp.30-36
Conference
2012 A Dstributed Streaming Game Server Platform for Streaming Game Service   배수영   한국통신학회 종합 학술 발표회 (하계) 2012, pp.411-412
Journal
2012 스트리밍 기반 멀티 플랫폼 지원 클라우드 게임 서비스   배수영   전자공학회지, v.39, no.4, pp.311-317
Journal
2009 가상 유저에 의한 온라인 게임 서버 부하 테스트 기술   배수영   정보과학회지, v.27, no.10, pp.36-44
Conference
2004 Implementation of UPnP Control Point based on Embedded Linux   조창식   한국멀티미디어학회 학술 발표 대회 (추계) 2004, pp.968-971
Conference
2004 Design and Implementation of UPnP AV Media Renderer For Integrated Multimedia Service in Home   배수영   한국멀티미디어학회 학술 발표 대회 (추계) 2004, pp.713-716
Conference
2003 MPEG-2 TS Streaming System based on nCUBE RTSP Protocol   조창식   한국멀티미디어학회 학술 발표 (추계) 2003, pp.503-507
Conference
2002 MPEG-4 File Format Analysis for Reducing Initial Latency Time in Streaming System   배수영   한국멀티미디어학회 학술 발표 (추계) 2002, pp.319-322
Journal
2002 A BIFS Generation Module in an MPEG-4 Authoring System   배수영   정보과학회논문지 : 컴퓨팅의 실제, v.8, no.5, pp.520-529
Conference
2001 BIFS Information Generation about Scene of MPEG-4 contents   배수영   한국정보처리학회 학술 발표 대회 (추계) 2001, pp.217-220