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심광현
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감성디지털휴먼연구실
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NUI/NUX 기술
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논문 검색결과
구분 연도 논문 피인용 원문
학술대회
2023 Visualization of Complexion for Photo-Realistic Facial Expressions   김영희   IEEE Visualization (VIS) 2023, pp.1-2
학술대회
2022 카메라 기반 광용적맥파를 위한 잡음 상관 기반 LSTM 잡음 제거 방법   이준성   대한전자공학회 학술 대회 (하계) 2022, pp.2557-2559
학술대회
2022 미러 디스플레이 기반의 스트레스 관리 시스템   신소윤   영상처리 및 이해에 관한 워크샵 (IPIU) 2022, pp.1-5
학술대회
2021 영상기반 심박변이도 분석 기술을 활용한 힐링 콘텐츠 평가   류문욱   한국통신학회 종합 학술 발표회 (하계) 2021, pp.1-2
학술지
2008 개인 사용자 중심의 클라우드 컴퓨팅 기술   이병길   한국정보기술학회지, v.6 no.1, pp.15-21
학술대회
2007 The Effects of Network Loads and Latency in Multiplayer Online Games   김진용   International Conference of Entertainment Computing (ICEC) 2007 (LNCS 4740), v.4740, pp.427-432 2 원문
학술대회
2007 Soft Geodesic Kernel K-Means   김재환   International Conference on Acoustics, Speech and Signal Processing (ICASSP) 2007, pp.II429-II432 28 원문
학술대회
2007 Methodology for Automatic Synthesis of Wargame Simulator using DEVS   김주영   International Conference on Advanced Communication Technology (ICACT) 2007, pp.436-441 0 원문
학술지
2006 웹 2.0과 온라인 게임이 만드는 매트릭스 월드 메타버스 (Metaverse)   손강민   ETRI CEO Information, v.알수없음 no.47, pp.1-26
학술지
2006 Testing of Online Games Using Agents   이헌주   한국지식정보기술학회논문지, v.1 no.1, pp.133-140
학술대회
2006 Reinforcement Learning of Intelligent Characters in Fighting Action Games   조병헌   International Conference on Entertainment Computing (ICEC) 2006 (LNCS 4161), v.4161, pp.310-313 2 원문
학술대회
2006 A Dynamic Load Balancing for Massive Multiplayer Online Game Server   임정열   International Conference on Entertainment Computing (ICEC) 2006 (LNCS 4161), v.4161, pp.239-249 4 원문
학술대회
2006 Hierarchical Load Testing Architecture using Large Scale Virtual Clients   임범현   International Conference on Multimedia and Expo (ICME) 2006, pp.581-584 5 원문
학술대회
2006 Seamless Multimedia Transmission During Fast Handover in Mobile IPv6 Environment   김진용   International Conference on Multimedia and Expo (ICME) 2006, pp.621-624 1 원문
학술대회
2006 Color object tracking system for interactive entertainment applications   정재용   International Conference on Acoustics, Speech and Signal Processing (ICASSP) 2006, pp.V497-V500
학술대회
2006 Network Configuration for Mobility in Mobile IP based System   반윤지   International Conference on Advanced Communication Technology (ICACT) 2006, pp.29-33 0
학술대회
2006 A Dynamic Load Balancing Model for Networked Virtual Environment Systems Using an Efficient Boundary Partition Management   임정열   International Conference on Advanced Communication Technology (ICACT) 2006, pp.727-730 2
학술대회
2006 A Load Testing Architecture for Networked Virtual Environment   임범현   International Conference on Advanced Communication Technology (ICACT) 2006, pp.844-848 9
학술대회
2005 Adaptation of Intelligent Characters to Changes of Game Environments   조병헌   International Conference on Computational and Information Science (CIS) 2005 (LNCS 3801), v.3801, pp.1064-1073 3 원문
학술지
2005 온라인 게임 서버 기술의 분석 및 전망   임정열   정보처리학회지, v.12 no.6, pp.60-68
학술대회
2005 Vision Based Motion Tracking System for Interactive Entertainment Applications   정재용   TENCON 2005, pp.1-6 4 원문
학술지
2005 분산 게임 서버 기술 동향   임정열   전자통신동향분석, v.20 no.4, pp.93-102 원문
학술대회
2002 3D information manipulation and collaboration for internet virtual space   양정민   International Conference on Systems, Man and Cybernetics (SMC) 2002, pp.1-4 0
학술대회
2001 온라인 게임 서버에서의 k-최근접 관심 영역 관리 기법   박일규   한국정보과학회 학술 발표 (가을) 2001, pp.547-549
학술대회
2001 A dead reckoning algorithm with variable threshold scheme in networked virtual environment   심광현   International Conference on Systems, Man and Cybernetics (SMC) 2001, pp.1113-1118 원문
학술대회
2001 네트워크 가상 환경에서 데드레커닝 알고리즘의 성능 해석 및 향상에 관한 연구   심광현   한국정보과학회 학술 발표 (가을) 2001, pp.112-114
학술지
2001 분산 가상 환경을 위한 네트워크 및 서버 기술   심광현   정보과학회지, v.19 no.5, pp.69-77