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컴퓨터 그래픽스/비젼, 인터렉티브 AR/MR 기술
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구분 연도 논문 피인용 원문
학술대회
2023 Error Measurement and Visualization in 3D Volume Data   이만희   IEEE Visualization (VIS) 2023, pp.1-2
학술대회
2023 3D Object Classification and Segmentation from Large Scale Area Reconstruction   김혜선   International Conference on Information and Communication Technology Convergence (ICTC) 2023, pp.1-3 0 원문
학술대회
2023 고밀도 3 차원 모델을 위한 외형 디테일 제어 가능한 경량화 방법   강경규   영상처리 및 이해에 관한 워크샵 (IPIU) 2023, pp.1-2
학술대회
2022 Lightweight method with controllable appearance details for 3D reconstructed building models   강경규   International Conference on Information and Communication Technology Convergence (ICTC) 2022, pp.2034-2036 0 원문
학술대회
2022 Image to Lidar Registration Using Image Feature Matching   추창우   International Conference on Information and Communication Technology Convergence (ICTC) 2022, pp.1574-1576 0 원문
학술대회
2022 영상기반 복원한 3차원 고밀도 모델을 위한 초경량화 방법   강경규   영상처리 및 이해에 관한 워크샵 (IPIU) 2022, pp.1-2
학술대회
2021 Simplification Method of Photogrammetry Building Models based on Vectorization Techniques   강경규   International Conference on Information and Communication Technology Convergence (ICTC) 2021, pp.293-295 3 원문
학술대회
2021 재구성 가능한 형태의 다시점 영상 기반 텍스쳐 복원 저장 기술   김혜선   영상처리 및 이해에 관한 워크샵 (IPIU) 2021, pp.1-3
학술대회
2021 인스턴트 메쉬 기법을 이용한 영상 기반 복원 메쉬의 경량화 방법   강경규   영상처리 및 이해에 관한 워크샵 (IPIU) 2021, pp.1-2
학술대회
2020 몬테카를로 렌더링을 위한 중요도 샘플링의 실질적 성능 한계에 관한 연구   김태준   한국소프트웨어 종합 학술 대회 2020, pp.922-924
학술대회
2020 물리 시뮬레이션을 이용한 2D 영상으로부터 3D 자동 생성 보조 기술   김태준   한국소프트웨어 종합 학술 대회 2020, pp.937-939
학술대회
2020 한 장의 정면 원화기반 3D 의상 모델 자동 생성 프레임워크   윤승욱   한국소프트웨어 종합 학술 대회 2020, pp.934-936
학술대회
2020 Real-Time Snow Cover Map Generation for Virtual City Tours   강경규   International Conference on Information and Communication Technology Convergence (ICTC) 2020, pp.1735-1737 0 원문
학술대회
2020 단일 원화 기반 3D 모델 생성 기술   임성재   대한전자공학회 학술 대회 (하계) 2020, pp.2092-2094
학술대회
2019 한 장의 정면 원화 기반 3D 의상 모델 텍스처 맵 생성 기법   윤승욱   한국소프트웨어 종합 학술 대회 2019, pp.1046-1048
학술대회
2019 Fusion Pipeline of 3D Terrain Data from Different Input Images   반윤지   International Conference on Information and Communication Technology Convergence (ICTC) 2019, pp.1096-1098 0 원문
학술대회
2019 Simulation of 3D Virtual Space Model Based on Texture Image and Structure Analysis   유동완   International Conference on Information and Communication Technology Convergence (ICTC) 2019, pp.1321-1323 2 원문
학술대회
2019 Snow Accumulation Effects in Screen Space for Real-Time Terrain Rendering   강경규   International Conference on Information and Communication Technology Convergence (ICTC) 2019, pp.1024-1026 2 원문
학술대회
2019 Digital Surface Model Generation based on Satellite Images   유정재   International Conference on Information and Communication Technology Convergence (ICTC) 2019, pp.664-668 1 원문
학술지
2019 인공지능을 이용한 3D 콘텐츠 기술 동향 및 향후 전망   이승욱   전자통신동향분석, v.34 no.4, pp.15-22 원문
학술대회
2019 한 장의 RGB 영상을 이용한 다시점 뎁스 맵 생성 기술   임성재   대한전자공학회 학술 대회 (하계) 2019, pp.1085-1087
학술대회
2018 3D Mesh Reconstruction from Height map and Post Processing   반윤지   International Conference on Information and Communication Technology Convergence (ICTC) 2018, pp.1491-1493 3 원문
학술대회
2018 Haze Simulation Based on a Physical Modeling and Improved Image Visibility Restoration   유동완   International Conference on Information and Communication Technology Convergence (ICTC) 2018, pp.1473-1475 0 원문
학술대회
2018 A Seamless Texture Color Adjustment Method for Large-Scale Terrain Reconstruction   김혜선   ACM SIGGRAPH 2018, pp.1-2 7 원문
학술대회
2018 3D 캐릭터 생성 응용에서 연속적 대응관계 추적을 통한 자동 3D 얼굴 모델 텍스처 맵 생성   윤승욱   영상 처리 및 이해에 관한 워크샵 (IPIU) 2018, pp.1-3
학술대회
2018 Automatic 3D Face Component Analysis Technique   임성재   International Conference on Consumer Electronics (ICCE) 2018, pp.1023-1024 1 원문
학술대회
2018 실시간 구름 시뮬레이션 기반 기상 현상 학습용 가상 현실 콘텐츠 설계 및 개발   강경규   한국컴퓨터교육학회 학술 대회 (동계) 2018, pp.165-167
학술대회
2017 Bidirectional Pyramid-based PMVS with Automatic Sky Masking   유정재   ACM SIGGRAPH Asia (SA) 2017, pp.1-2 3 원문
학술대회
2017 3D Model Deformation in VR Using CUBE   임성재   International Conference on Artificial Reality and Telexistence & Eurographics Symposium on Virtual Environments (ICAT-EGVE) 2017, pp.31-32
학술대회
2017 포인트로부터 메쉬를 생성하는 방법에 관한 비교 연구   반윤지   대한전자공학회 종합 학술 대회 (추계) 2017, pp.952-953
학술대회
2017 Automatic Face Texture Generation from Irregular Texture in 3-D Character Creation Applications   윤승욱   International Conference on Artificial Reality and Telexistence & Eurographics Symposium on Virtual Environments (ICAT-EGVE) 2017, pp.9-10 0 원문
학술대회
2017 적응적인 패치 기반의 3차원 복원 알고리즘   유정재   대한전자공학회 종합 학술 대회 (추계) 2017, pp.585-588
학술대회
2017 High Quality Texture Reconstruction from Multi-view Images   김혜선   International Conference on Information and Communication Technology Convergence (ICTC) 2017, pp.1113-1115 1 원문
학술대회
2017 Shape Acquisition System Using an Handheld Line Laser Pointer without Markers   김재헌   International Conference on Advanced Concepts for Intelligent Vision Systems (ACIVS) 2017 (LNCS 10617), pp.688-700 0 원문
학술대회
2016 자기 유사도 기반 고 분별 특징 분류 기법   이만희   대한전자공학회 학술 대회 (추계) 2016, pp.465-467
학술대회
2016 핸드헬드형 3차원 스캐닝을 위한 실시간 정밀 복원 기술   김혜선   한국멀티미디어학회 학술 발표 대회 (추계) 2016, pp.1-3
학술대회
2016 3D Structure Reconstruction from Aerial Imagery   유정재   International Conference on Consumer Electronics (ICCE) 2016 : Asia, pp.490-491 3 원문
학술지
2016 3D 프린팅을 위한 저작, 검증 및 출력 기술 동향   윤승욱   전자공학회지, v.43 no.8, pp.654-666
학술지
2016 3차원 프린터의 출력 볼륨보다 큰 물체를 출력하기 위한 인터랙티브 3차원 메쉬 편집 시스템   추창우   멀티미디어학회논문지, v.19 no.8, pp.1619-1625 원문
학술대회
2016 Dynamic-Interaction UI/UX Design for the AREIS   박혜선   International Conference on Human-Computer Interaction (HCI International) 2016 (LNCS 9732), v.9732, pp.412-418 4 원문
학술지
2016 3D 프린팅 관련 3D 저작/편집 도구 분석 및 연구 동향   윤승욱   전자통신동향분석, v.31 no.1, pp.134-145 원문
학술대회
2015 다수 객체의 3차원 프린팅을 위한 객체 자동 배치 알고리즘 구현   추창우   전자 정보 통신 학술 대회 (CEIC) 2015, pp.41-43
학술대회
2015 Color Correction for Stereoscopic Images   유정재   International Conference on Information and Communication Technology Convergence (ICTC) 2015, pp.1229-1231 0 원문
학술대회
2015 3D 얼굴 모델 자동 분할 기술   임성재   한국정보처리학회 학술 발표 대회 (추계) 2015, pp.1448-1450
학술대회
2015 X-Top: An Interactive Exhibition for Building Experience with Mini-Components of Stone Pagoda   강경규   Digital Heritage International Congress 2015, pp.423-424 원문
학술대회
2015 3D 프린팅을 위한 콘텐츠 인지 기반 3D 개인 피규어 생성 시스템   임성재   한국컴퓨터그래픽스학회 학술 대회 2015, pp.11-16
학술대회
2015 스테레오 비쥬얼 SLAM을 이용한 핸드핼드 스캐너 구현   김재헌   한국 로봇 종합 학술 대회 2015, pp.702-704
학술대회
2015 User Defined Gestures for Augmented Mirrors: A Guessability Study   Gun A. Lee  Conference on Human Factors in Computing Systems (CHI) 2015, pp.959-964 16 원문
학술지
2014 Protocol Sequence Analysis for Generating Massive Users   최연준   Information : An International Interdisciplinary Journal, v.17 no.3, pp.1059-1064 0
학술지
2012 N-스크린 서비스를 위한 주요 기술 및 콘텐츠의 발전 방향   이헌주   정보처리학회지, v.19 no.1, pp.9-18
학술대회
2011 A Case Study - Online Game Testing Using Massive Virtual Player   최연준   International Conferences Control and Automation (CA) / Circuits, Control, Communication, Electricity, Electronics, Energy, System, Signal, Simulation (CES3) 2011 (CCIS 256), v.256, pp.296-301 2 원문
학술대회
2011 Application Independent User Mode Network Emulator Based on Packet Interception from Kernel Mode   신광식   IASTED International Conference Canada Modelling and Simulation (MS) 2011, pp.254-260 1 원문
학술지
2011 Blackbox and Scenario-Based Testing of Online Games Using Game Description Language   조창식   ETRI Journal, v.33 no.3, pp.470-473 4 원문
학술지
2011 Transformation Approach to Model Online Gaming Traffic   신광식   ETRI Journal, v.33 no.2, pp.219-229 10 원문
학술대회
2011 스트리밍 게임 서비스를 위한 렌더링 시스템 설계   김성수   한국CAD/CAM학회 학술 발표회 2011, pp.895-899
학술대회
2010 Scenario-Based Approach for Blackbox Load Testing of Online Game Servers   조창식   International Conference on Cyber-Enabled Distributed Computing and Knowledge Discovery (CyberC) 2010, pp.259-265 11 원문
학술대회
2010 Online Game Testing Using Scenario-based Control of Massive Virtual Users   조창식   International Conference on Advanced Communication Technology (ICACT) 2010, pp.1676-1680
학술지
2009 가상 유저에 의한 온라인 게임 서버 부하 테스트 기술   배수영   정보과학회지, v.27 no.10, pp.36-44
학술대회
2009 게임 서버 부하 테스팅을 위한 패킷 캡쳐 및 분석 시스템 설계   조창식   한국게임학회 학술 대회 (추계) 2009, pp.1-5
학술지
2008 게임 인공 지능 연구 동향   조병헌   전자통신동향분석, v.23 no.4, pp.115-121 원문
학술지
2008 점진적인 화소 확장에 의한 선분 추출   이재광   멀티미디어학회논문지, v.11 no.3, pp.292-300
학술대회
2008 Methodology for Verifying the load limit Point and Bottle-neck of a Game Server using the Large Scale Virtual Clients   김주영   International Conference on Advanced Communication Technology (ICACT) 2008, pp.382-386 1 원문
학술대회
2008 CG and Live Video Composition using Self Calibration   유정재   Korea-Japan Joint Workshop on Frontiers of Computer Vision (FCV) 2008, pp.347-349
학술지
2007 피라미드 기반 광류 추정을 이용한 영상 내의 임의의 점 추적 알고리즘   이재광  멀티미디어학회논문지, v.10 no.11, pp.1407-1416
학술대회
2007 Comparison of AI Techniques for Fighting Action Games - Genetic Algorithms/Neural Networks/Evolutionary Neural Networks   조병헌   International Conference of Entertainment Computing (ICEC) 2007 (LNCS 4740), v.4740, pp.55-65 6 원문
학술지
2007 UCC 기반의 온라인 게임 기술   손강민   전자통신동향분석, v.22 no.4, pp.64-73 원문
학술지
2007 게임 물리 기술 동향   이기석   전자통신동향분석, v.22 no.4, pp.53-63 원문
학술대회
2007 Color Interpolation with Variable Color Ratio and High Frequency Based on the External Divide   박상욱   International Conference on Advanced Communication Technology (ICACT) 2007, pp.378-383 0 원문
학술대회
2007 증강현실을 위한 매트릭 복원   유정재   한국HCI학회 학술 대회 2007, pp.649-652
학술대회
2007 An Arbitrary Point Tracking using Multi-scale Refined Optical Flow   이재광   International Conference on Advanced Communication Technology (ICACT) 2007, pp.373-377 4 원문
학술대회
2007 Camera Motion Tracking using Background Geometry   유정재   International Conference on Advanced Communication Technology (ICACT) 2007, pp.72-75 0 원문
학술대회
2007 F-SIFT and B-RANSAC - New Image Matching Algorithms   이재광   Korea-Japan Joint Workshop on Frontiers of Computer Vision (FCV) 2007, pp.268-274
학술대회
2007 An Algorithm of Sharpening for the Blurred Blown-up Image   박상욱   Korea-Japan Joint Workshop on Frontiers of Computer Vision (FCV) 2007, pp.298-301
학술대회
2007 A Method for Estimating Altitude of Camera by Camera Tilt Rotation in Ocean Images   김혜미   Korea-Japan Joint Workshop on Frontiers of Computer Vision (FCV) 2007, pp.159-162
학술대회
2007 Camera Rotation Estimation using The Horizon   유정재   Korea-Japan Joint Workshop on Frontiers of Computer Vision (FCV) 2007, pp.155-158
학술지
2006 Log-Polar Coordinate Image Space for the Efficient Detection of Vanishing Points   서경석  ETRI Journal, v.28 no.6, pp.819-821 1 원문
학술대회
2006 확대된 영상의 흐려짐에 대한 선명화 알고리즘   박상욱   한국감성과학회 학술 대회 (추계) 2006, pp.1-4
학술대회
2006 Sequential Motion and Scene Reconstruction from Image Sequences Captured by a Multi-Camera System   김재헌   British Machine Vision Conference (BMVC) 2006, pp.1139-1148
학술대회
2006 Moving Object Removal Based on Global Feature Registration   박순용  International Conference on Advanced Concepts for Intelligent Vision Systems (ACIVS) 2006 (LNCS 4179), v.4179, pp.275-286 1 원문
학술대회
2006 Visual Hull을 이용한 3차원 발 복원 알고리즘   이재광   대한전자공학회 종합 학술 대회 (하계) 2006, pp.151-152
학술대회
2006 바다영상에서의 CG/실사 합성   유정재   대한전자공학회 종합 학술 대회 (하계) 2006, pp.169-170
학술지
2006 Symmetric Polarity in Generalized Symmetry Transformation   박창준   Pattern Recognition Letters, v.27 no.7, pp.854-857 2 원문
학술대회
2006 3D Game Application using Gesture Recognition System   이재호   Korea-Japan Joint Workshop on Frontiers of Computer Vision (FCV) 2006, pp.98-102
학술대회
2006 동작 인식기를 이용한 3D 게임 제어   이재호   한국HCI학회 학술 대회 2006, pp.1348-1353
학술대회
2006 3차원 게임에서의 적용을 위한 동작 인식 시스템 개발   이재호   영상처리 및 이해에 관한 워크샵 2006, pp.1-4
학술대회
2006 증강 현실을 위한 카메라 자동 보정 알고리즘   유정재   영상처리 및 이해에 관한 워크샵 2006, pp.1-6
학술지
2005 마커프리 모션 캡처 시스템   박창준   전자통신동향분석, v.20 no.4, pp.16-28 원문
학술지
2005 실사 수준의 디지털 영상 콘텐츠 제작 기술   정일권   전자통신동향분석, v.20 no.4, pp.3-15 원문
학술대회
2002 스테레오 영상을 이용한 가상 캐릭터의 실시간 동작 생성   이란희   한국정보처리학회 학술 발표 대회 (추계) 2002, pp.31-34
학술대회
2002 3차원 가상 인체 생성을 위한 실시간 마커프리 모션 캡쳐 시스템   김성은   한국멀티미디어학회 학술 발표 (춘계) 2002, pp.1093-1098
학술대회
2002 End-effector의 위치 정보를 이용한 중간 관절의 실시간 위치 생성   이란희   한국멀티미디어학회 학술 발표 (춘계) 2002, pp.459-464