구분 | 연도 | 논문 | 피인용 | 원문 |
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학술대회
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2022 | 관찰과 중재를 제공하는 가상훈련 관리시스템 신희숙 한국소프트웨어 종합 학술 대회 2022, pp.1-3 | ||
학술대회
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2022 | A Method of Estimating the Object of Interest from 3D Object and User’s Gesture in VR 홍성진 Symposium on Virtual Reality Software and Technology (VRST) 2022, pp.1-2 | ||
학술대회
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2022 | Relabeling Method for Improving Vehicle Part Detection 홍성진 International Conference on Information and Communication Technology Convergence (ICTC) 2022, pp.806-808 | 0 | 원문 |
학술지
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2022 | Effect of Virtual Intervention Technology in Virtual Vocational Training for People with Intellectual Disabilities: connecting instructor in the real world and trainee in the virtual world 신희숙 International Journal of Human-Computer Interaction, v.권호미정, pp.1-39 | 1 | 원문 |
학술지
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2021 | VR-Based Job Training System Using Tangible Interactions 백성민 Sensors, v.21 no.20, pp.1-16 | 2 | 원문 |
학술지
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2021 | 다중 센서를 이용한 가상 직업 훈련 시스템 백성민 한국디지털콘텐츠학회논문지, v.22 no.10, pp.1559-1568 | 원문 | |
학술대회
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2020 | 웹 기반 발달장애인 학습능력 평가진단 도구 개발 유초롱 한국소프트웨어 종합 학술 대회 2020, pp.920-921 | ||
학술대회
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2019 | Human Pose Estimation Using Articulated ICP 백성민 International Conference on Control and Robot Technology (ICCRT) 2019, pp.125-129 | 0 | 원문 |
학술대회
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2018 | Real-Time Tracking IDs and Joints of Users 백성민 International Conference on Network, Communication and Computing (ICNCC) 2018, pp.221-226 | 0 | 원문 |
학술지
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2018 | 청소년 체육 교육을 위한 가상·증강 현실 스포츠 통합 플랫폼 기술 개발 홍성진 정보과학회지, v.36 no.11, pp.35-43 | ||
학술대회
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2017 | User Pose Estimation Based on Multiple Depth Sensors 백성민 ACM SIGGRAPH Asia (SA) 2017, pp.1-2 | 1 | 원문 |
학술지
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2017 | Motion Capture of the Human Body Using Multiple Depth Sensors 김예진 ETRI Journal, v.39 no.2, pp.181-190 | 47 | 원문 |
학술지
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2017 | 3D Swing Trajectory of the Club Head from Depth Shadow 백성민 International Journal of Computer Theory and Engineering, v.9 no.2, pp.92-96 | 원문 | |
학술대회
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2016 | Real-Time Dynamic Motion Capture Using Multiple Kinects 백성민 International Conference on Computer Science and its Applications (CSA) 2016 (LNEE 421), v.421, pp.29-35 | 0 | 원문 |
학술지
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2015 | 청소년용 실감 체험형 스포츠 통합 플랫폼 기술 개발 서상우 전자통신동향분석, v.30 no.4, pp.46-53 | 원문 | |
학술지
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2014 | 전통 및 대중 무용의 체험 학습 창작을 위한 퍼포먼스 분석 및 생성 기술 김예진 전자통신동향분석, v.29 no.1, pp.21-30 | 원문 | |
학술대회
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2013 | Dance Motion Generation with Pose Constraints 백성민 International Conference on Sport Science and Computer Science (CCCS) 2013, pp.1-8 | ||
학술대회
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2013 | 사용자 자세 제약 조건 기반 무용 동작 생성 백성민 한국 컴퓨터 종합 학술 대회 2013, pp.1097-1099 | ||
학술대회
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2013 | Modeling a Golf Ball in Flight 백성민 International Conference on Information Processing and Management (ICIPM) 2013, pp.403-406 | ||
학술지
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2013 | 실측 기반 회전공의 튐 모델 백성민 정보과학회논문지 : 컴퓨팅의 실제 및 레터, v.19 no.1, pp.66-70 | ||
학술대회
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2012 | Golf Ball Bouncing Model Based on Real Images 백성민 International Conference on Ubiquitous Information Technologies and Applications (CUTE) 2012 (LNEE 214), v.214, pp.699-707 | 1 | 원문 |
학술대회
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2012 | 실측 기반 회전공의 튐 모델 백성민 한국 컴퓨터 종합 학술 대회 2012, pp.C421-C423 | ||
학술대회
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2011 | Bouncing and Tuning for Ball 백성민 International Conference on Convergence Content (ICCC) 2011, pp.301-302 | ||
학술대회
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2011 | Physics for Spinning Ball 백성민 International Conference on Computer Sciences and Convergence Information Technology (ICCIT) 2011, pp.189-192 | ||
학술대회
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2011 | 회전체 비행 궤적 시뮬레이션 한국콘텐츠학회 종합 학술 대회 (춘계) 2011, pp.53-54 | ||
학술지
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2011 | 스포츠 아케이드 게임 시뮬레이션 기술 백성민 전자통신동향분석, v.26 no.1, pp.57-64 | 원문 | |
학술지
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2011 | 가상 현실 기반 실전형 스포츠 시뮬레이션 게임 기술 김명규 TTA Journal, v.133, pp.81-87 | ||
학술대회
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2010 | Flight Trajectory of a Golf Ball for a Realistic Game 백성민 International Conference on Information and Multimedia Technology (ICIMT) 2010, pp.180-184 | ||
학술대회
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2006 | Implementation of Crowd system in Maya 백성민 제어로봇시스템학회 국제 학술 대회 (SICE-ICCAS) 2006, pp.2713-2716 | ||
학술지
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2005 | 실사 수준의 디지털 영상 콘텐츠 제작 기술 정일권 전자통신동향분석, v.20 no.4, pp.3-15 | 원문 | |
학술대회
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2005 | Implementation of a Virtual Crowd Simulation System 정일권 International Conference on Control, Automation and Systems (ICCAS) 2005, pp.2217-2220 | ||
학술대회
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2004 | 경로 및 동작 자동 생성 시스템 백성민 한국HCI학회 학술 대회 2004, pp.87-92 | ||
학술대회
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2003 | Following Path using Motion Parameters for Virtual Characters 백성민 International Conference on Control, Automation and Systems (ICCAS) 2003, pp.1621-1624 |