ETRI-Knowledge Sharing Plaform

ENGLISH

연구자

연구자 검색
키워드

상세정보

사진

백성민
소속부서
지능형지식콘텐츠연구실
연락처
전문분야
컴퓨터 그래픽스/비젼, 인터렉티브 AR/MR 기술
KSP 제안 키워드
논문 검색결과
구분 연도 논문 피인용 원문
학술지
2022 Effect of Virtual Intervention Technology in Virtual Vocational Training for People with Intellectual Disabilities: connecting instructor in the real world and trainee in the virtual world   신희숙   International Journal of Human-Computer Interaction, v.권호미정, pp.1-39 0 원문
학술대회
2022 Relabeling Method for Improving Vehicle Part Detection   홍성진   International Conference on Information and Communication Technology Convergence (ICTC) 2022, pp.806-808
학술지
2021 다중 센서를 이용한 가상 직업 훈련 시스템   백성민   한국디지털콘텐츠학회논문지, v.22 no.10, pp.1559-1568 원문
학술지
2021 VR-Based Job Training System Using Tangible Interactions   백성민   Sensors, v.21 no.20, pp.1-16 1 원문
학술대회
2020 웹 기반 발달장애인 학습능력 평가진단 도구 개발   유초롱   한국소프트웨어 종합 학술 대회 2020, pp.920-921
학술대회
2019 Human Pose Estimation Using Articulated ICP   백성민   International Conference on Control and Robot Technology (ICCRT) 2019, pp.125-129 0 원문
학술대회
2018 Real-Time Tracking IDs and Joints of Users   백성민   International Conference on Network, Communication and Computing (ICNCC) 2018, pp.221-226 0 원문
학술지
2018 청소년 체육 교육을 위한 가상·증강 현실 스포츠 통합 플랫폼 기술 개발   홍성진   정보과학회지, v.36 no.11, pp.35-43
학술대회
2017 User Pose Estimation Based on Multiple Depth Sensors   백성민   ACM SIGGRAPH Asia (SA) 2017, pp.1-2 1 원문
학술지
2017 Motion Capture of the Human Body Using Multiple Depth Sensors   김예진   ETRI Journal, v.39 no.2, pp.181-190 42 원문
학술지
2017 3D Swing Trajectory of the Club Head from Depth Shadow   백성민   International Journal of Computer Theory and Engineering, v.9 no.2, pp.92-96 원문
학술대회
2016 Real-Time Dynamic Motion Capture Using Multiple Kinects   백성민   International Conference on Computer Science and its Applications (CSA) 2016 (LNEE 421), v.421, pp.29-35 0 원문
학술지
2015 청소년용 실감 체험형 스포츠 통합 플랫폼 기술 개발   서상우   전자통신동향분석, v.30 no.4, pp.46-53 원문
학술지
2014 전통 및 대중 무용의 체험 학습 창작을 위한 퍼포먼스 분석 및 생성 기술   김예진   전자통신동향분석, v.29 no.1, pp.21-30 원문
학술대회
2013 Dance Motion Generation with Pose Constraints   백성민   International Conference on Sport Science and Computer Science (CCCS) 2013, pp.1-8
학술대회
2013 사용자 자세 제약 조건 기반 무용 동작 생성   백성민   한국 컴퓨터 종합 학술 대회 2013, pp.1097-1099
학술대회
2013 Modeling a Golf Ball in Flight   백성민   International Conference on Information Processing and Management (ICIPM) 2013, pp.403-406
학술지
2013 실측 기반 회전공의 튐 모델   백성민   정보과학회논문지 : 컴퓨팅의 실제 및 레터, v.19 no.1, pp.66-70
학술대회
2012 Golf Ball Bouncing Model Based on Real Images   백성민   International Conference on Ubiquitous Information Technologies and Applications (CUTE) 2012 (LNEE 214), v.214, pp.699-707 0 원문
학술대회
2012 실측 기반 회전공의 튐 모델   백성민   한국 컴퓨터 종합 학술 대회 2012, pp.C421-C423
학술대회
2011 Bouncing and Tuning for Ball   백성민   International Conference on Convergence Content (ICCC) 2011, pp.301-302
학술대회
2011 Physics for Spinning Ball   백성민   International Conference on Computer Sciences and Convergence Information Technology (ICCIT) 2011, pp.189-192
학술대회
2011 회전체 비행 궤적 시뮬레이션     한국콘텐츠학회 종합 학술 대회 (춘계) 2011, pp.53-54
학술지
2011 스포츠 아케이드 게임 시뮬레이션 기술   백성민   전자통신동향분석, v.26 no.1, pp.57-64 원문
학술지
2011 가상 현실 기반 실전형 스포츠 시뮬레이션 게임 기술   김명규   TTA Journal, v.133, pp.81-87
학술대회
2010 Flight Trajectory of a Golf Ball for a Realistic Game   백성민   International Conference on Information and Multimedia Technology (ICIMT) 2010, pp.180-184
학술대회
2006 Implementation of Crowd system in Maya   백성민   제어로봇시스템학회 국제 학술 대회 (SICE-ICCAS) 2006, pp.2713-2716
학술지
2005 실사 수준의 디지털 영상 콘텐츠 제작 기술   정일권   전자통신동향분석, v.20 no.4, pp.3-15 원문
학술대회
2005 Implementation of a Virtual Crowd Simulation System   정일권   International Conference on Control, Automation and Systems (ICCAS) 2005, pp.2217-2220
학술대회
2004 경로 및 동작 자동 생성 시스템   백성민   한국HCI학회 학술 대회 2004, pp.87-92
학술대회
2003 Following Path using Motion Parameters for Virtual Characters   백성민   International Conference on Control, Automation and Systems (ICCAS) 2003, pp.1621-1624